Monday, September 12, 2011

hidup baru di sarawak :)

ASSALAMUALAIKUM :)

mode : EXCITED !

dah lame aku x conteng conteng ini blog,,,,aduhhh kangen bangat sih sama kamu,,,weeee ~
buat pengetahuan, aku dah pon selamat mendaftar d UNIMAS pd 6 sept, n selamat mengangkat ikrar pelajar pd 9 sept,,,,
akhirnye aku kini sah menjadi pelajar unimas :)

nie nak story mory bout my new experience here,,,
seyesly aku terpegun dgn kecantikan unimas,,,,
kt depan kolej aku, (KOLEJ CEMPAKA), ade satu tasik yg amat besar,,,
n pd waktu malam, pemandangan tasik tu akan jd lebih lebih indah dr waktu siangnye sbb diterangi lampu lampu dr bangunan bangunan indah d sekitar tasek,,,

sal bilik pulak, bilik aku tingkat satu jew :)
dah tak payah aku susah susah nak panjat tagge lagi,,,hehe
my roomate name dye tasa,,,,dye oke, sweet baek n banyak tolong aku dlm banyak hal,,,
n yg plg aku jelez kt dye adelah, dye ade seorg nenek yg amat syg dye,,,,oppositely with me, aku langsung xde nenek,,,well, nenek aku dah kembali ke rahmatullah waktu aku umor 7 tahun,,,soobbbbsss ;(
nenek dye org kelantan,,,,n dye pn layan aku dgn amat baek sekali,,,aku syg nenek tasa (oppsss tetbe) haha
housemate yg laen pon oke gak,,,,dyorg quite fun loorrhhh,,,,,nana n wanie,,,,

oh oh oh, one more thing aku still bluurr bluurrr,,,,bahasa,,,
bahase org sarawak laen terus dr dialek dialek d semenanjung,,,
aku x boleh paham terus kalau org sarawak cakap depan aku,,,huk8
so lepas nie, aku nk amek cabaran nie, utk mempelajari bahase sarawak,,,support me yea,,,clap cla,,,heee :)

FYI too, semalam KOLEJ CEMPAKA dah pon di umumkan sebagai juare antare kolej kolej laen d unimas,,,,yea yea,,, !
x sia sia aku mengeluarkan suare aku, smpai skrg aku dah xde suare langsung dah,,,huhu
i love u CEMPAKA !
auummm auummm auummmm,,,,

oke dats all,,, ~
salam satu unimas all :)

p/s : sudah mula merindui my parents,,,, ;(

1 comment:

  1. Helo, sy baru bukak blog awak. Tokdea nok on9 pun kat puncak. nie sayo balik meta kat rumah, baru boleh on9 meta, tgk2 hidup awk ganow.

    Selamat menjadi warga Sarawak. Jange setakat belajar kecek jah. Belajar laa makan and adat dio jugop. Baru sedak duk sanow.

    Yang penting, sabar. Dugaan belajar mira, maano2 pun ado. <3 you!!!!

    ReplyDelete