Monday, April 23, 2012

nenek. i don't have any.

Tadi, lecturer aku tanye macam nie.
Do you have a kind of grandmother that scold your father because he scolded you?
Hmmm. Cakap pasal nenek jew terus mood aku rase down.
Serius laa weyh, kasih sayang nenek pon aku tak pernah rase,
Nak ade nenek sebaik tuu, memang tak laa kot.
Kuat jew aku jawab soalan lecturer, “no, i don’t have any”
Terus kehairanan kawan kat sebelah aku.
Xpayah nak hairan sangat laa.
Yeah2 aku mengaku aku still ade seorang nenek,
Yet die bukan lah nenek kandung aku okayy
(datuk aku kahwin lain setelah nenek kandung aku meninggal-tak sempat pon jumpe nenek kandung)
And die pon tak pernah layan aku macam cucu kandung die.
Aku baling sampah kat die, die pon menyampah kat aku.
Pendek kate, kami saling sampah dan menyampah.
Tak suke !
Time balik kampung and pagi raye memang laa saat2 yang amat aku tak suke.
Nak hadap die, cium tangan, pastu nak makan nasik dagang yang die buat, dan puji konon nasik dagang tuu laa yang paling sedap kat atas dunia nie.
Adoi, what a hypocrite i am.

Hmmmmm.
Aku rindukan tok ayah.
Wish he still here calling me “cucu, cucu”.
But God love him more than i did.
Yet i still don’t stop from loving him.

No comments:

Post a Comment