Tuesday, July 26, 2011

kad merah !

memandangkan hari nie aku kena hantar adek aku ke sekolah,
jd terpakse laa aku bangon pg,,,
sambil2 drive tu, terpasang laa pulak radio hot fm,,,
tujuan aku mention hot fm kt cnie bukan laa nk promote ke ape ke,,,
just topik yg dyorg bualkan hari nie agak menarik,,,,
iaitu "KALAU LAA KORG DIBERI KUASE UTK MELAYANGKAN KAD MERAH (xkisah laa kt padang ke, market ke, panggung wayang ke, kt ofis atau sekolah ke), SIAPAKAH YG AKAN ANDA LAYANGKAN KAD ITU DAN ATAS KESALAHAN APE?"


maybe ade antare korg yg turut dgr hot fm pg td,,,
n korg pon maybe mcm aku gak, membayangkan anda d situasi kejadian,,,
so agak2nye kepada siapekah kad merah tu akan d layangkan?
hurmmmmm let me think =.= (mcm ramai mangse jew,,,hehe)


kalau aku d tempat berkenaan, aku akan layangkan kad merah kepada :
  • kalau d rumah, kepada my mom (sori umi :] ) apabile umi start berleter n membebel pasal kesalahan aku,,,,yer, aku bukan perfect,,,,selalu buat salah,,,huhu,,,tp bile umi start buat aksi gtu, rase jew mcm nk tiup wisel dan cakap oke2 dah cukup,,,,hahaha
  • kalau adek aku tgk kartun utk berjam jam lamenye n mase tu jugak cite feveret aku tgh disiarkan d channel yg laen,,,,,oke, time nie aku akan start buat aksi nage aku,,,,huhu,,,fight habishabisan rebut remote control,,,yeah ! :p d saat nie, kad merah amat diperlukan,,,
  • kalau kt sekolah, kepada cikgu cikgi yg selalu amek mase lebih,,,bg aku, kalau kelas abes pkol 10, jd cikgu tu harus keluar pkol 10,,,kalau setakat 5 minit aku x heran sgt,,,,tp sampai setengah jam??? omg,,,,itu bende yg aku susah nk tahan,,,,conform klu cikgu amek mase tambahan mcm nie, aku akan buat muke x ikhlas,,,
  • kalau waktu aku bertekak ngan sape2 n aku rase mcm xde mood nk bertekak atao aku rase mcm aku hampir2 kalah atau aku memang dah xde modal nk teruskan perdebatan, waktu nie laa aku amat2 memerlukan kad merah,,,u out out out,,,, i hate u,,, (bisik hatiku lembut,,,,haha)
  • kalau pegi kedai, then pelayan kedai tu mcm buat muke nk mintak penampar,,,,dgn gaye fedap layan customer n kalau kite tanye, dye jwb acuh x acuh je,,,,nx reti nk senyum =.=,,,, time nie laa aku rase nk gigit org,,,seriously, kalau laa situasi nie terjadi, bukan setakat kad merah aku akan layangkan, dengan kad saman sekali aku baling atas muke,,hah, amek kao !
oke, cukup 5 kad merah yg aku perlukan,,,tp kalau pikir2, aku perlukan lebih kad merah dr tu,,,hua3,,,
kalau laa sistem kad merah nie d luluskan oleh perlembagaan malaysia, n peniage2 mule jual kad merah d merata rata, aku rase aku akan jd pembeli terbanyak kad merah,,,haha,,,chill :)




p/s: single terbaru Datuk Siti Nurhaliza yg bertajuk "Falling In Love",,,sile dengar ("_")


2 comments: