Monday, July 25, 2011

tak sabar nak ke sarawak ! :p

sekarang dengan bangganye aku akan cakap,
AKU DAH TAK SABAR NAK KE SARAWAK ! yeahh ! haha,,,
main point aku berkata demikian adalah kerana, aku dah  sabar nk jalan2 kt sarawak,,,
ramai org cakap kt aku yg sarawak adelah tempat yg cantek,,,
nanty aku dah sampai n dah jelajah satu sarawak, i'll share with u guys how beautiful sarawak is,,,oke? hehe

ade org bgtao aku, (senior UNIMAS),
antare tempat yg cantek kt sane adelah KUCHING WATERFRONT !
kuching waterfront day

kuching waterfront night
kt cnie, kite boleh tgk bot2 kecik,,,n air kt ctu pon d katakan amat bersih,,,so sape2 yg nk menyelam n mandi manda, jom laa ke cnie? hehe,,,kat sane gak ade banyak kedai2 yg menjual pelbagai jenis kraf yg boleh dibeli sebagai ole-ole ~



secondly, penggemar alam sekitar mcm aku nie boleh gak melawat TAMAN NEGARA BAKO !

bestnyer,,,x sabar laa,,,huhu

ia adelah taman negara tertua di sarawak,,,kt sane boleh tgk laut, pantai, paya n ade jugak banyak hidupan liar,,,,xsabar nk tengok monyet monyet sarawak,,,hehe,,,


n lastly adelah KAMPUG BUDAYA SARAWAK !
gambar nie macam x cantek sgt, tp xpelah,,,buat gambaran jew oke,,,
itu bukanlah kampung biase mcm yg korg imagine,,,,ia adelah sebuah muzium penempatan d sarawak,,,kt sane boleh laa tengok rumah panjang iban, rumah panjang bidayuh, rumah melanau, n rumah melayu dan rumah cina pon ade gak tao,,,cool kan? hehe,,,macam2 pon ade,,,,


setakat nie aku nk melawat tige tempat nie jew dlu,,,,excited excited >.<
bukanlah taknak melawat mall ke funfair ke,,,
for sure laa org perempuan suke ke mall kan? haha,,, (shopping)
tp kat penang dlu, dah terlampau banyak mall aku pegi,,,
rasenyer semue mall yg ade kt penang aku dah jelajah,,,
x kisah laa mall d seberang ke atau mall d pulau, semue aku dah pegi,,,
kt kelantan pon, semue mall2 aku dah hafal dah brg ape ade dalam tu,,,, (mcm laa banyak sgt pn mall kt kelantan nie,,,huhu)
so utk kali nie, aku dah taknak pikir nk ke mall lg,,,
aku nk jalan2 enjoy flora n fauna,,,ceeeehhhhhhh,,hahaha


yeah !!! x sabar x sabar >.<

6 comments:

  1. sy, sebagai student pengurusan alam skekitar mesti melawat sarawak lepas ni...nature lover dh ni...
    keh3..

    ReplyDelete
  2. yunx ! jauh nyo la mg g. huu. nt jgo diri molepss des :)

    ReplyDelete
  3. atien: wah, good2,,,,kite kene mula sygkan alam sekitar kite,,,,haha

    tyra: ye,,,,sy cintakan alam ! bukan alam ghaib tp gak,,,hehe

    hasni: hoola,,,tu la pasal,,,ujung dunio nyo lepar aku,,,,huhu,,,i'allah,,,

    ReplyDelete
  4. mmg lawa kuching waterfront tu.,try la pegi..hehe

    btw , kalo pegi kuching x sah kalo x pegi perkampungan budaya okay ?

    :P

    ReplyDelete
  5. amboi promote nampak,,,,penah pegy ke? hehe

    ReplyDelete